+31 (0)6 104 203 47
info@fpz-instituut.nl
Facebook
LinkedIn
FPZ-InstituutFPZ-Instituut
  • FPZ INSTITUUT
    • Ambitie, Visie en Missie FPZ Instituut
    • Organisatie FPZ Instituut
    • Initiatiefnemers FPZ Instituut
  • FPZ SCHOOL & PRACTICES
    • FPZ SCHOOL & PRACTICES
    • Trainingen & Workshops
      • Voor Apothekers
      • Voor Farmaceutisch Hbo-ers
      • Voor Teams
    • Seminars & Lezingen
    • Persoonlijk Meesterschap
  • FPZ CONSULTANCY & COACHING
  • FPZ COMMUNITY
  • FPZ PROFESSIONALS
  • CONTACT

Ambitie, Missie en Visie FPZ Instituut

De weg naar meesterschap!
Dat is de ambitie van het FPZ Instituut. De eisen die aan de hedendaagse FPZ professionals, als apothekers en farmaceutische consulenten, worden gesteld zijn niet mis. Men verwacht dat soepel wordt ingespeeld op actuele ontwikkelingen binnen de maatschappij en de zorg, dat vooruitgelopen wordt op trends in gedrag van de zorgconsument en dat de FPZ zorgverlener uiteraard ‘up to date’ en uitstekend geschoold is in zijn eigen vakgebied. En wat te denken van de veranderlijke wet- en regelgeving, de toenemende werk- en concurrentiedruk en het belang van verdergaande samenwerking tussen de verschillende zorgdisciplines? Dit betekent dat de FPZ professional zich niet alleen blijvend zal moeten ontwikkelen, maar dat hij ook op basis van een toekomstvisie vooraf zijn richting dient te bepalen. Alleen zo zal deze expert zijn toekomst meester blijven. Het FPZ Instituut baant de weg voor (toekomstig) meesterschap in FPZ.
De patiënt als welkome gast
Trends in consumentengedrag zijn van grote invloed op de beleving van de FPZ-dienstverlening. De zorgconsument van nu wil 24/7 verbonden zijn, bepaalt zelf zijn netwerk van zorgverleners en deelt zijn (ziekte)ervaring direct via social media met anderen. Dit houdt in dat hij op zoek gaat naar informatie op maat, een voor hem gewenste samenwerkingsrelatie opbouwt en alleen op locatie komt als dat toegevoegde waarde heeft. Het verlenen van FPZ-diensten op zich zal daarom in de toekomst niet meer voldoende zijn. FPZ-serviceverlening en de patiënt als welkome gast in de apotheek zullen de onderscheidende en verbindende factoren worden in de relatie met de patiënt. Niet meer wachten, maar gelijk geholpen worden en een persoonlijke benadering zonder balie als barrière voor ‘echt’ contact. Van ‘tot ziens’ naar langdurige en (h)echte klant/patiëntrelaties gestoeld op wederzijds vertrouwen, respect en gelijkwaardigheid. Kortom, in de apotheek van de toekomst voelt elke patiënt zich welkom voor persoonsgerichte en waardevolle farmaceutische patiëntenzorg.

Dit vraagt van de FPZ professional meer dan farmaceutische vakkennis en deskundigheid. Competenties en ‘skills’ op het gebied van leiderschap, management, ondernemerschap, communicatievermogen, deskundigheidsbevordering en (multidisciplinaire) samenwerking zijn dan onontbeerlijk. Het FPZ Instituut biedt FPZ professionals ontwikkelmogelijkheden binnen deze competentiegebieden en draagt zo bij aan effectieve, aansprekende en professionele FPZ-serviceverlening voor nu en in de toekomst.

Missie: creëren van meesters in hun beroep
Het FPZ Instituut is een netwerkorganisatie van hooggekwalificeerde experts op aansprekende, prikkelende en vernieuwende wijze gespecialiseerde scholingsactiviteiten en adviesdiensten aanbiedt aan FPZ professionals binnen het midden en hoger kader en organisaties in het farmaceutisch werkveld, zodat zij (mens en organisatie) zich kunnen ontwikkelen tot ware meesters in farmaceutische patiëntenzorg en daarmee op impactvolle wijze bijdragen aan een gezonde(re) toekomst

Contactgegevens FPZ-Instituut

T +31 06 104 203 47
info@fpz-instituut.nl

Volg het FPZ-Instituut

Facebook
LinkedIn

Algemene voorwaarden

  • Algemene voorwaarden FPZ Instituut
  • Privacyverklaring FPZ Instituut
FPZ-Instituut © 2016. Design by Evoluweb.nl

Privacyverklaring

Deze website vraagt je toestemming persoonsgegevens te verwerken. Lees de privacyverklaring voor meer informatie.